خرید و فروش و ارائه انواع یو پی اس apc

خرید و فروش انواع یو پی اس با برندهای معتبر apc , zener , Eximpower و ...

خرید و فروش و ارائه انواع یو پی اس apc

خرید و فروش انواع یو پی اس با برندهای معتبر apc , zener , Eximpower و ...

فسخ معامله و مفهوم فسخ


حتی تا آخرین لحظه قرارداد و در حین نوشتن و امضاء کردن قرار داد و یا اجاره نامه یا مبایعه نامه یک خانه نمی توان مطمئن بود که به سرانجام می رسد یا خیر در این مطلب می خواهیم برای شما درباره فسخ معامله و مفهوم فسخ معامله صحبت کنیم، همینطور ابعاد و انواع آن را با شما در میان بگذاریم؛ پس با ما در ادامه همراه باشید.


واژه فسخ به معنی نقص و یا زایل گردیدن و تباه کردن است. آنچه که ما در اصطلاح به آن می گوییم به معنی حل ارادی یک قرارداد است. این انحلال ارادی می تواند از یکی طرفین معامله، هر دو طرف معامله و یا حتی نفر سوم معامله شکل گیرد که در همه این موارد شرایط و ضوابط خاصی نیز وجود دارد و  نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که در تمامی قراردادهای ملکی اعم از خرید یا اجاره این موضوع یکی از بندهای مهم قرارداد است که در آن به طرفین اجازه صادر می شود تا در طی مدت‌زمان مشخصی و با رعایت قوانین و ارائه‌ی دلایل موجه در صورت تمایل، قرارداد امضا شده را با رعایت قوانین مربوط به آن فسخ کنند.


  


 

شرط لازم برای فسخ قرارداد

برای اینکه یک قرار داد ملکی فسخ شود باید 3 شرط زیر اعمال شود تا این امکان فراهم شود.

·     اگر کسی برای فسخ قرارداد اقدام کند فسخ کاملا انجام می شود.

·     اگر فردی مایل به فسخ این کار را با رضایت کامل و بدون اکراه است. یعنی اگر فسخ کننده‌ی قرارداد متوجه اکراه و عدم تمایل فرد، به هر دلیل، برای فسخ قرارداد بشود حتی با وجود فسخ قرارداد، این فسخ اثر قانونی ندارد.

·     در نهایت فسخ قرارداد باید توسط کسی انجام شود که آشنا به این کار باشد و یا به عبارتی اهلیت این کار را داشته باشد. به این معنی که از نظر سن و سال و عقل به ‌اندازه‌ی کافی قابل ‌اعتماد و موجه باشد.

مهم ترین نکته ای که باید در خصوص فسخ قرارداد باید بدانید این است که تحت هیچ شرایطی به طور یک طرفه نمی توانید معامله را فسخ کنید. این کار فقط در صورتی امکان پذیر است که این حق در قولنامه یا قراردادی که نوشته شده است ذکر شده باشد و بدون ذکر آن این کار شدنی نیست.
مورد مهم تری که باید در خصوص فسخ قرارداد بدانید این است که باید بدانید که اگر مصر به فسخ قرارداد هستید به هیچ دلیل اینکه پشیمان هستم موجه و قابل قبول نیست و قانون به خاطر آن به شما اجازه فسخ قرارداد و خرید و فروش را نمی دهد.

خلاصه مطلب

در این مقاله سعی کردیم برای شما خلاصه ای از فسخ معامله و مفهوم فسخ معامله را بیان کنیم که امیدواریم مورد توجه شما بوده باشد و توانسته باشید از آن بهره باشید. اگر شما هم در چنین پرونده هایی و گیر کردین و به دنبال راه چاره ای هستید می توانید به وبسایت سنا به نشانی   www.sena2015.com مراجعه
کرده و با مشاوران ما در این مورد مشورت بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.